viernes, 17 de julio de 2009

N-340 R.I.P. + SENSACIONES + HISTORIA

R.I.P unas palabras demasiadas veces asociadas a nuestra nacional, pero que ayer fueron concedidas a titulo póstumo para ella. En un acto festivo una cincuentena de vecinos fuimos a celebrar su muerte, pudimos ocupar la N-340 durante unos segundos sin tener la sensación de peligro, y si no me creéis mirar la foto, MIAMI-PLATJA SOBRE LAS 19:00 HORAS DEL 16 DE JULIO 2009 ¡¡UN COCHE!! , además dimos la bienvenida a la vida a la nueva avenida Barcelona, que como si de una recién nacida se tratara ira creciendo poco a poco, hasta poder ser querida, admirada incluso envidiada.
Pero lo que más me impresiono transcurrida prácticamente una hora fue la sensación de tranquilidad, sentados unos amigos en una terraza tomando una cervecita fresquita y recordando viejos tiempos , prácticamente en el lugar donde nació Miami-platja, la sensación de poder hablar sin alzar la voz sin que la conversación la entrecortara el ruido de los camiones fue la de habernos quitado un gran peso de encima, sensación que proyectaba ¡ahora si!! que nuestro pueblo comienza a evolucionar.
¡¡Como no!! No puede evitar la siguiente sensación y era recorrer los tres kilómetros de autovia hasta l´Hospitalet, una gran grieta en nuestro municipio que todos agradeceremos profundamente.


R.I.P significa réquiem in pace ( o algo similar ) que significa descanse en paz.


HISTORIA
Es la historia del desarrollo agrícola, industrial y comercial, y también de una frustración. De desafortunados siniestros, atropellos, colisiones, desgracias y muerte. Sobre todo, en los últimos años, cuando se han incrementado los accidentes de tráfico, con todas sus consecuencias: familias destrozadas, reivindicaciones ciudadanas y secuelas.
Son veinte siglos de historia, si nos atenemos al primer precedente histórico de la actual carretera, la Vía Augusta, de la época romana. Una arteria que se constituye en el eje principal de las comunicaciones por la costa en la provincia tarraconensis del imperio. Como explica Juan Piqueras en su libro El espacio valenciano, una síntesis geográfica, "construida o reparada por el emperador Cesar Augusto (finales del siglo I a. de C.), la Vía Augusta unía Roma con Córdoba y Cádiz bordeando el litoral mediterráneo (Liguria, Provenza, Languedoc, Cataluña, Valencia y Andalucía)
La planificación y financiación de los caminos de uso público se inicia con Carlos III. Como indica Juan Piqueras, "el primer rey Borbón, Felipe V, ya había anunciado sus intenciones con la creación en 1720 de los Itinerarios Reales de Carreras de Postas, pero no fue hasta el año 1761 cuando se promulgó el real decreto que establecía una red radial de seis carreteras".
Así se construye el Nuevo Camino Real de Madrid a Valencia (1765-1786), prolongado bajo Carlos IV hasta Barcelona (1787-1800).






MIAMI POST, 83
TODAS LAS FOTOS, LOGOTIPOS, VIDEOS, ESCRITOS, ETC... PUBLICADOS EN ESTE BLOG SON DE DOMINIO PUBLICO, POR UNA INTERNET SIN CENSURAS, PARA QUE SEA DE LOS CIUDADANOS, NO DE LOS LOBBIES CULTURALES!!!
La mayoría de imágenes que salen en este blog, son pescadas con caña de los cibermares. Si alguna de ellas supusiese cualquier tipo de problema referente a derechos y cosas desas, no tienes mas que decírmelo y la retirare con mucho respeto.Para que pelear cuando podemos razonar.

25 comentarios:

Anónimo dijo...

Hello,
Sóc una patidora directa fins (16-07-09) de l'autèntic caos que he viscut dia a dia desde que vaig nèixer. Passar aquesta via per enmig de Miami era un constant perill, a part de la contaminació medioambiental i acustica, mals humors, estres, i molts adjectius més que ara no hem venen. Crec ara si en el compromís per part de l'Ajuntament, en aquest projecte que vol realitzar, nomes així crec que els comerciants e industrials de la zona també ens comprometem a realitzar. Crec que a partir d'ara la meva vida quotidiana i la de molts Miamencs també canviara moltissim. Adeu.

MIAMIMEMATA dijo...

Gracias "miamenca", por pasar y compartir con nosotros toda esa alegría que veo que desborda de tus palabras
A10 SALUDOS, EMPEZAMOS OTRA ETAPA.

MIAMIMEMATA dijo...

PASO ESTOS COMENTARIOS AQUI PARA QUE LOS DISFRUTEIS.:

Anónimo dijo...
ara quan no feu caixa,us queixareu de que no pasen cotxes.

el SMS mision fallida, poca gent.
17 de julio de 2009 23:36

MIAMIMEMATA dijo...
Vossaltres aneu vigilant la vostra "parcela".

Les poblacions de menys de 2.000 habitants(ANEU AMB COMPTE) ja tenen la possibilitat de rebre subvencions per a obres de remodelació dels centres urbans, d'equipaments i monuments, d'espais naturals de l'entorn del poble o per millorar els seus serveis turístics. L'objectiu del nou programa que ho fa possible--denominat "viure al Poble"--és millorar la qualitat de vida i el benestar dels seus habitants i evitar així la despoblació d'aquests nuclis. La primera convocatòria disposa d'un total de més de 13,7M€, una part dels quals prové del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).
F.Rev.Cat.Nº19.

P.D.: Sobre el SMS, ni poca ni molta, la justa i necessaria, l'autèntica.
P.D.2: ESTO ES HUMOR INTELIGENTE, JAJAJAJA

MIAMIMEMATA dijo...

La gran festa de la N-340 a Miami Platja
L’Ajuntament de Mont-roig del Camp, per altra banda, ja prepara una gran festa per celebrar l’obertura de l’A7 i l’alliberament de trànsit que patirà l’Avinguda de Barcelona a partir d’ara. Així, i en el marc de les festes de Sant Jaume de Miami Platja, el consistori impulsarà el pròxim dissabte, 25 de juliol, una ocupació popular i festiva de la carretera que durarà tot el dia. Tallant la circulació, que es desviarà cap als laterals, el vial principal de la carretera acollirà activitats esportives per a totes les edats, atraccions, jocs infantils, gimcanes, activitats per a joves, actuacions i espectacles, i un ball final, entre altres sorpreses.
COPIADO DE FACEBOOK

Anónimo dijo...

Hola,
Contesto al Sr/a. que diu que ara farem menys caixa, potser si que tens rao, sobretot la casa de cites aquesta que tenim enmig del poble, amb tot els meus respectes i les dues noies aquestes que estan cada dia alli a prop del Llastres, Crec que aquest es el sector que més ho patira, a mi personalment hem sap greu de veritat, doncs fan una autèntica labor humanitaria.
L'únic que veig que de cara al Turisme no queda gaire bé, no??? com ho veus???? Adeu.

MIAMIMEMATA dijo...

Seguramente el anónimo al cual te refieres ni te contestará, es uno que entra de vez en cuando tocando "els pebrots".
A10 i SALUDOS, MAÑANA A VER SI PONGO EL PROGRAMA DE FIESTAS, SI LOGRO DESCIFRAR QUE ACTO VA CADA DIA.

Anónimo dijo...

Yo hoy he estado observando la avenida Barcelona a eso de las ocho de la tarde y que quereis que os diga, camiones no pasaban pero turismos un huevo y también algún camión despistado...yo no veo esa "ausencia de tráfico"...

MIAMIMEMATA dijo...

A ver te suena que estemos en verano, pues tendrán que haber coches si no lo que nos faltaba. Lo de los camiones, pues esto sigue siendo la N-340 y si salen de la autovía para hacer el descanso en algún sitio lo tendrán que hacer, luego continúan por la 340, en Miami les están cerrando los “parkings” para que no se acostumbren a salir o parar, pero en Cambrils salen muchos al buffet y luego seguramente se despistan y siguen rectos, algunos muy pocos.
A10 i GRACIAS POR PASAR

MIAMIMEMATA dijo...

Se me olvidaba, este invierno ya me dirás lo de la “ausencia de tráfico”, bueno en septiembre.
SIN TRAFFIC CITY jejejeje
A10

Anónimo dijo...

Hola,
Per cert una pregunta algu sap on es pot veure el projecte que ha guanyat el concurs de ideas per la transformació de la Avinguda Barcelona??? Crec que es diu algo aixi com Cales Urbanes no???. M'agradaria veure aquest projecte.
Gracies.

MIAMIMEMATA dijo...

La verdad que lo he buscado y hay muy pocas imágenes, alguna en la Web del ayuntamiento, otra en miamiplatja.es, el único que tiene Web propia y debe ser porque era una empresa es el tercer premio (SAM arquitectura) que la verdad tiene una explicacion muy bien detallada, pero de cales urbanes nada de nada., bueno si plasmastudio pero no hablan de nada.
A10 SALUDOS i BONES FESTES DE SANT JAUME

MIAMIMEMATA dijo...

manda un e-mail al ayuntamiento y con un poco de suerte.........

Anónimo dijo...

Gracies Miami me mata.
Van dir que s'obriria un periode on la gent del municipi podria donar ideas, opinions... saps algo de tot aixó. L'altre dia vaig anar a un dels pobles que tenim pel voltant, i vaig quedar encantada, deu ser que no sols sortir i mes per la nit, era dissabte. Estavan totes les terrazes pero que ja no hi cavia ningu més. A mes a mes s'han anat obrin nous establiments, i al estar tot junts la veritat que donava gust, pizzeries, geladeries, pubs, restaurants, estaven tots plens, dins i fora. Increible. A mes a mes els establiments mes vells els han renovat e inclus els han engrandit, chapoau!!!. Espero que en aquest projecte, que es vol fer en tota l'avinguda, on hi haura imagino zones verdes, carrils bicicleta, parking, zones repos, aceres pels vianants, etc, etc.... es deixara zones per a terrazas pels establiments d'oci no????
Despres vaig passar per anar cap a casa per Miami i hem va donar una sencació de tristor, els locals tirant a mig vuits, es clar aqui esta Tot mes separat. Pero s'ha de fer quelcom, sino doncs mica a mica s'aniran tancant establiements i quedara tot despoblat. Que penseu????
Gent crida a gent, i no podem permetre, que passi aixó. I mes ara que han tret la carretera i encara donara mes aquesta sensació.

Anónimo dijo...

Aquest mati, he llegit un article al Diari de Tarragona, que l'Ajuntament de Tarragona, esclar que Tarragona es tota una capital, que destinava una partida de 100.000€ per a la dinamització del comerç a les diferentes associacions que hi ha a la ciutat a traves de la regidoria de desenvolupament i promoció econòmica, fet que esta molt bé. O altres accions com pot ser a nivell del nostre municipi com a l'ajut econòmic per a la rehabilitació de façanes que també esta molt bé, o tots aquest ajuts de caracter social, per totes aquelles persones que tenen problemes per afrontar la hipoteca, o que es queden a l'atur, o que ni tan sols no tenen ni per anar a comprar menjar, (bancs d'aliments, etc.....)sincesament es molt trist, i esta molt be. Pero jo pregunto hi aquelles empreses que també ens hem vist perjudicats, hi han perdut de un 25% a un 40% de les nostres ventes, qui ajuda a aquestes empreses que a la fi i al cap donen llocs de treball i a lo millor tampoc arribem a final de mes amb totes les despesses. Perque una altra cosa no pero es que realment estem fins als mismissims collons, ara si a nivell del govern central que ens apretin, i apretin..Entre govern central, generalitat, consells comarcals, Ajuntaments, i deu i s'ha mare, aqui no treballa ni crist. ...A mi també m'agradaria algun tipus de subvenció o ajut per afrontar aquesta situació.... La ultima, bueno no tan ultima que han creat es el sistema de les mutues. Us explico, les empreses hem de pagar una cuota per cada treballador. Osigui que es veu que no tenen prou amb la quantitat que paguem de Seguritat Social, que en teoria es paga per financia tot el sistema públic medic que tenim en aquest pais, que a mes tenim que pagar a una empresa per fer el seguiment a un treballador per si es fa mal, que moltes vegades ni tan sol s'ho fa a la feina. Fins on hem arribat, moltes vegades hasta el collons de tenir una empresa. Que algo m'expliqui perque no entenc res, o tot el montatge de les empreses prevenció de riscos laborals, s'ha de contractar a una empresa perque examini de tots els punts perillosos, perque facis totes les modificacions, i despres tens una inspeccio o passes per totes les obres públiques i els treballadors van sense casc. i quant no verificació de balançes, o cambras de comerç que no se perque serveixen, i si no FECSA que son els lladres Nº 1. Que algu m'expliqui que esta passant.Ningu m'ho pot explicar?????

Anónimo dijo...

Es una idea l'Ajuntament podria destinar una partida, per a la remodelació de comerços, establiments d'oci, i entreteniment, etc... tan interior com exterior, amb la condició indispensable de que es contractin empreses`per a dur a terme aquestes reformes a empreses del municipi, podria ser?????

MIAMIMEMATA dijo...

ANONIMO 21 JL 9:38: Si espero que la gente del pueblo pueda opinar, por lo menos eso es lo que dijo el ayuntamiento.
Estoy mayor y no salgo por las noches jajajajaja(esto son risas de mis amigos) pero ten en cuenta que en el proyecto que se tenga que hacer el 90% de lo que dices será así y lo primordial como tu comentas son las terrazas y desde este blog lucharemos por ese tema.
Cuando se construya esta gran rambla todos los establecimientos de Miami, ahora si harán el agosto como dios manda.
A10 SALUDOS

MIAMIMEMATA dijo...

Anónimo 21 JL 15:56
Sobre este tema lo siento pero no te puedo aconsejar, e tenido una empresa y las ayudas nunca llegan, porque? porque teóricamente el que monta una empresa es por que puede y si no funciona cierra, por desgracia no hay ayudas hasta que no estas en la puta ruina, solo tienes ayudas si plantas fruta y una granizada te la revienta. Lo de que venga el de riesgos laborales, otro chanchullo para sacar pasta, no te digo mas, yo lo vivo en donde trabajo en bochornoso pero la ley lo exige, luego la mayoría de los trabajadores van(vamos) a su bola. Es complicada la explicación que pides podríamos estar dos horas intercambiando impresiones.

MIAMIMEMATA dijo...

Anónimo de 21JL 16:07 ESTAS PREGUNTONA HOY HEEEEEE
Todo lo que propones son buenas ideas, ¿quieres el e-mail del alcalde?

Anónimo dijo...

Contesto al senyor de la casa de cites!!

S'hi la casa de cites esta alli sera xq tindra permis!!

Pel que vec nomes tens interes en les cites i les noies que hi ha a la sortida, xq sera??
Potser seria millor mira un altre tipus d'establiments que de ben segur que ho patiran i no seran de les mafies que seran gent de miami.

Anónimo dijo...

Perdona en tot cas Sra. Si doncs mira t'explico l'interes que tinc, es que li tinc que explicar cada dia, pero cada dia de veritat a la meva filla de cinc anys que hi fan aquelles noies alli, i li contesto que estan esperan l'autobus, es clar ara perque es petita i no es dona, pero quant es doni conte de que no porten calses, ja hem diras... i si no diguem que li puc explicar. Ja et vaig dir que hem sap greu, perque fan una autentica lavor humanitaria, pero ho sento no queda be. I la casa de cites, no se perque ocupa espai públic es a dir si passes per davant et donaras conte de que ocupant amb les seves jardineres tipus camuflatje la acera PUBLICA, Perque????
I si em permets, explicart-te una altre cosa, de ben segur et dic que si que el meu establiment, perdra un 5% o 10% de ventes, no et dic que no, això a curt plaç, pero d'aseguro que tant em fa. Prefereixo calidad de vida i guanyar-ho a la llarga.
Mira no se que dir-te un exemple a Vilaseca encara estant plorant, cuant fa 10 o 15 anys, perque el temps passa volant, els hi van treure la carretera. Et dic una cosa estic esperant que s'acabi l'estiu,doncs ara encara no es nota molt, pero donara goig sortir de casa hi no sentir, pitades, frenades,crits com "fill de puta, gilipolles" o respirar aire calent dels motors, una vegada hem vaig dedicar a contar camions hi hasta 15 un darrera de l'altre. Un fastic, que vols que et digui.
Perdona ets de Miami, pobles, o Mont-roig???? Mes que res per saber una mica, i també si tens alguna proposta a lo millor ens anira be, no???
Adeu.

MIAMIMEMATA dijo...

Muy buenas las ultimas preguntas que le haces , ¡¡Ha!! que iba en serio, perdón pensaba que era coña.
Las jardineras el ayuntamiento les dijo que las tenían que quitar y pasan de todo, y yo pregunto puede el ayuntamiento retirarlas? yo creo que si, porque no lo hacen?
Sobre “cales urbanes” pregúntale a la presidenta de "l'associacio de comerciants" de Miami, pertenecía al jurado.
A10 PERDON POR METERME EN MEDIO

Anónimo dijo...

Miamimemata, tinc informació volien o volen possar si dona temps un stant tipus karpa el dia de la festa osigui el dissabte en el marc de les activitats que es durant a terme a la Naciona 340. S'hagues exposat, Cales Urbanes. Esta bé doncs segur que com jo molta gent deu tenir ganes de donar-hi un cop d'ull. Adeu.

MIAMIMEMATA dijo...

Gracias por dar esa info. no tenía ni idea, pero como tú dices espero que la pongan, imagino que será por plaza Tarragona.
A10 i GRACIAS A TODOS POR PASAR, Y AHORA SI NO ENTRO EN EL BLOG HASTA EL MIERCOLES POR LO MENOS.
BONES FESTES
VISCA SANT JAUME
VISCA MIAMI

Anónimo dijo...

Hola,acabo de comprar un apartamento en miami platja y estoy interesandome por sus actividades,turismo y demas,pero resulta que no me lo poneis facil hablando en catalan,os agradeceria si sois tan amables que hablaseis castellano,para podernos entender sino mal empezamos.gracias

MIAMIMEMATA dijo...

Para empezar me alegro de tu decisión de comprarte un apartamento en Miami, segundo para información en la oficina de turismo o en el ayuntamiento avenida Granada, tercero libertad de expresión te suena? en Catalunya se hablan dos lenguas y cada uno utiliza la que quiere, si tienes algún problema con algún escrito me lo dices y te lo traduzco, y para terminar pásate por el principio del blog estas en una entrada de JULIO y veras que no siempre alguien habla en catalan
Saludos